Poslání a činnost
Od kontaktu s Bílým kruhem bezpečí můžete očekávat:
- bezpečný prostor a podporu při ventilaci svých oprávněných emocí (stud, ponížení, lítost, hněv, zármutek, pocit viny aj.)
- znovuobnovení pocitu bezpečí
- prověření základních potřeb (zdraví, bydlení, finance, zaměstnání, vztahy aj.) a hledání potřebných zdrojů
- pomoc při zhodnocení aktuální situace, utřídění individuáních cílů
- srozumitelné informace o právech obětí trestných činů a rady, jak na tato práva dosáhnout
- stanovení priorit, první nezbytné kroky k nápravě škod poradenství při hledání strategií (krátkodobých i dlouhodobých)
- informování o navazujících službách, event. doporučení nebo zprostředkování takové služby
- v mimořádně závažných případech nabídku doplňkových služeb BKB
Pomoc poskytují odborně způsobilí poradci, především právníci, psychologové a sociální pracovníci. Všichni jsou zpravidla ve svém oboru uznávanými experty. Svůj volný čas a znalosti věnují obětem trestných činů, svědkům a pozůstalým po obětech.
Pomoc BKB je poskytována prostřednictvím:
- Bezplatné nonstop linky 116 006 - pro oběti kriminality a domácího násilí
- Celostátní sítě poraden BKB (adresy naleznete na titulní stránce)
- Centrály BKB v Praze
- Intervenčního centra v Ostravě
- Klíčových sociálních pracovníků (případových manažerů) pro zvlášť zranitelné oběti a pozůstalé
- Linky BKB 257 317 110 - nonstop pomoc obětem a svědkům trestných činů
Poskytovaná pomoc vždy respektuje individuální potřeby oběti a její osobnost, přihlíží také k okolnostem trestného činu.
Komplexní pomoc Bílého kruhu bezpečí (BKB) obětem kriminality:
- právní informace
- psychologické a sociální poradenství
- praktické rady a informace
BKB je zapsán v Registru poskytovatelů sociálních služeb MPSV (dle zákona č. 108/2006 Sb.) a v Registru poskytovatelů pomoci obětem trestných činů Ministerstva spravedlnosti (dle zákona č. 45/2013 Sb.).
Další činnosti Bílého kruhu bezpečí:
- předkládání podnětů k zákonodárným iniciativám, spolupráce při tvorbě zákonů
- přednášky, výcviky, semináře, konference, publikační aktivity
- vlastní projekty a účast v mezinárodních projektech
- spolupráce s nestátními organizacemi, státní správou a místní samosprávou ČR
- zahraniční spolupráce - členství ve Victim Support Europe
Video, které vám představí 30 let činnosti Bílého kruhu bezpečí, můžete shlédnout zde:
https://www.youtube.com/watch?v=TOWd6djwGAY
Zájemce o službu i uživatel služby mají právo stěžovat si. Každá stížnost je pojímána pozitivně a měla by vést ke zlepšení a zkvalitnění práce poskytovatele. Řešení stížnosti probíhá za účasti stran, tzn. strany stěžovatele i strany, na kterou je stížnost podávána. Vymezení základních pojmů:
Podnět - Může být s kladným nebo záporným obsahem, jedná se o doporučení ke zlepšení kvality služeb.
Připomínka - Jedná se zejména o vyjádření nesouhlasu s rozhodnutím ve věci, ke kvalitě poskytnuté službě (formě, úrovni, úplnosti aj.)
Stížnost - Jedná se o vyjádření nespokojenosti s kvalitou a způsobem poskytované služby nebo o vyjádření k závažnému pochybení ze strany poskytovatele.
Řešení stížnosti probíhá za aktivní účasti stran, tzn. strany stěžovatele i strany, na kterou je stížnost podána, a to ve formě srozumitelné všem zúčastněným osobám. Zpravidla na základě písemné komunikace. Pravidla pro přijímání a vyřizování stížností jsou k dispozici v prostorách každé poradny resp. čekárny (vývěs na nástěnce). Stížnost na poskytovanou sociální službu může být podána ve formě písemné, ústní, elektronické (e-mailové). O ústní formě stížnosti musí být vždy vyhotoven písemný záznam.